en iyi bahis siteleri

    “Blok Zinciri Kulüp-Taraftar Etkileşiminde Yaratıcı Tecrübeler Hazırlıyor”

    Socios.com’un Kurucusu ve Ceo’su Alexandre Dreyfus, Barça Innovation Hub tarafından düzenlenen panelde konuştu. Dreyfus, "Taraftarlar yeni sadakat programları talep ediyor” dedi.

    “Blok Zinciri Kulüp-Taraftar Etkileşiminde Yaratıcı Tecrübeler Hazırlıyor”

    AJANSSPOR-HABER

    Socios.com’un Kurucusu ve Ceo’su Alexandre Dreyfus, Barça Innovation Hub tarafından düzenlenen ‘Sporun Yarını Kongresi’nde “Uluslararası Taraftarların Etkileşimi ve Parasallaştırılması” bahisli panelde konuştu. Dreyfus, yeni kuşak spor üyelik programlarını güçlendirmekte dijital varlıkların potansiyeline vurgu yaptı.

    “Küreselleşme profesyonel sporların saha dışındaki kurallarını değiştirdi”

    Küreselleşme profesyonel sporların saha dışındaki kurallarını değiştirdi. Büyük ekipler her zamankinden daha fazla taraftara sahipse de, bu taraftarlar artık kulübün etrafında oluşan homojen topluluklar olmaktan çıkmış ve dünyanın dört bir yanına dağılmış geniş çerçevede topluluklara dönüşmüş durumda. Hepsi grupları için tıpkı tutkuyu paylaşsalar da, her topluluğun bunu söz etme ve deneyimleme biçimi farklılıklar gösteriyor. Spor sanayisinin önde gelen sanayi uzmanları kulüplerin taraftarlarının muhtaçlıklarını manaya ve onlara yaratıcı eser ve tecrübeler sunma konusundaki kabiliyetlerinin, futbolun küresel güçlerinin büyümelerinde kilit rol oynayacağında hemfikirler.

    Kulüpleri tarafından resmi olarak tanınma ve topluluk içinde seslerinin duyulması dileği ile 2018’de Socios.com ve Fan Tokenların yaratılması spor ve blok zinciri kavramlarını bir ortaya getirdi. Socios.com kurulurken, platformun vaatlerinden biri taraftar öncelikli kararlara katılma bahtı yaratma ve taraftarlara sadakatleri karşılığında mükafatlar kazanma fırsatı verme olduğu için, ismini iki dev İspanyol kulübünün (FC Barcelona ve Real Madrid’in) marka üyelik aidiyet modelinden almıştı.

    Socios.com 25 ülkede, 10 farklı spor branşında, 150’den fazla partnerle işbirliği olan Socios.com’un kurucusu Alexandre Dreyfus, Barcelona Kulübü bünyesindeki Innovation Hub önderliğindeki seminerde Fan Tokenlar ve sporda blok zincirinin geleceği ile ilgili şu sözleri kullandı:

    Kulüpler 850 milyon avroya kadar gelir elde edebilir

    “Yapılan araştırmalara nazaran spor kulüpleri şayet saha dışında da taraftarlarını tahlil edip onların gereksinimlerine uygun yaratıcılıkta yeni eserler tedarik etmeyi başarırlarsa, 850 milyon avroya kadar ek bir dijital gelir elde edebileceklerini iddia ediyor. Araştırma, küresel taraftarların muhtaçlıklarını karşılamak için üyelik programlarının güncellenmesi gerektiğinin altını çiziyor ve Web3’ün doğuşuyla birlikte blokzincir varlıklarının bu değişiklikte kilit rol oynayacağına işaret ediyor.”

    “Taraftarlar yeni sadakat programları talep ediyor”

    Rapora nazaran, Birleşik Krallık’taki taraftarların yüzde 62’si biletler ve lisanslı eserlerde indirimler, karar hakkı, özel tecrübelere erişme üzere artıların yanı sıra bilhassa tıpkı havayollarının yıllardır yaptığına misal bir biçimde sadakatlerini ödüllendirecek yeni ve yeni bir üyelik programı talep ediyorlar. Ve bunun için her ay 25 avroya kadar harcama yapmaya hazırlar. Datalar gösteriyor ki, NBA kadrolarının taraftarlarının yüzde 70’i ayrıyeten bir Avrupa futbol kadrosunu da destekliyor ve bunların ezici çoğunluğu bir sadakat programına dahil olmaya istekli.

    “Kulüpleri için hissettikleri tutkuya yatırım yapmaya hazır bir taraftar kitlesi var, tıpkı kıyafet yahut ayakkabı alırken yatırım yaptıkları moda markaları yahut konseri için bilet aldıkları müzik kümesinde olduğu gibi… Kulüpleri için harcadıkları vakit, para ve gösterdikleri ilgi karşılığında kulüplerin de bu küresel taraftar kitlesine kıymet verme konusunu masaya yatırmaları gerekiyor,” diyor Dreyfus.

    “2022’de Socios.com’da yaklaşık 2.000 Taraftar Oylaması yayınlandı”

    Fan Tokenlar spor kulüplerine bir platform üzerinden bu cins bir hizmeti halihazırda sunuyor. 2022’de Socios.com’da yaklaşık 2.000 Taraftar Oylaması yayınlandı, bu sayede taraftarlar, stadyumdaki kutlama müziklerini, forma dizaynlarını seçerek ve daha pek çok çarpıcı kararda kelam sahibi olarak daha evvel görülmemiş bir fırsat elde ederken, imzalı eserlerden özel VIP tecrübelere dek kulüpleriyle bağlantılı 25.000’in üzerinde ödül kazandı.

    “Nihayetinde bu bilgilerin sahibi kulüpler değil”

    Dreyfus, konuşmasında Fan Tokenların ayrıyeten kulüplere taraftarlarıyla münasebetlerine sahip çıkmak üzere kritik bir fırsat da sunduğunu vurguladı: “Kulüpler, kendi taraftar kitleleriyle, toplumsal medya kanalları, yayıncı kuruluşlar ve başka üçüncü şahıslar aracılığıyla değil, direkt alaka kurma ihtiyacı duyuyorlar. Kulüplerin Twitter, Instagram ve TikTok’ta milyonlarca takipçileri var fakat bu demek değil ki 50 milyon faal kullanıcıları yahut 50 milyon müşterileri var. Nihayetinde bu dataların sahibi kulüpler değil.

    Fan Tokenlar ve öteki blok zinciri eserleri üzere dijital varlıklar kulüplere bu datalara sahip olma talihi veriyor.” sözlerini kullandı.

    “160 ülkede 1,8 milyon kullanıcı”

    Dünyanın en büyük kulüplerinden kimileriyle işbirliği içinde olan Socios.com, 2018’de kurulduğundan beri giderek artan bir ivmeyle büyüyor. Şu an 160 ülkede 1,8 milyon kullanıcıya sahip ancak Alexandre Dreyfus, Fan Tokenların en yüksek potansiyeline ulaşmasının 10 yılı bulabileceğini iddia ediyor. Olağan bu mühlet zarfında Socios.com’un, spor taraftarlarını teknoloji ve eserlerinin yarattığı yarar konusunda eğitmeye devam edeceğini de ekliyor.

    YORUMLAR

    s

    En az 10 karakter gerekli

    Sıradaki haber:

    Richarlison’dan Conte’ye Olay Gönderme: “Ben Aptal Değilim”